петък, 18 юли 2014 г.

България, ако не знаете да ви го кажа аз, е страната, в която да си личност е нещо като проклятие



Това е фейсбук-група "Учители" - затворена група. Група "само за учители". Защо трябва да е затворена е отделна работа, какъв е смисълът да е затворена именно групата на учителите, що за заговорници са тия учители щом така плътно са затворили групата си и пр. нека всеки да се опитва да си отговори на подобни въпроси сам. Вземете предвид, че това е Фейсбук, че това е интернет, че това е пространство на свободата, на свободния дебат и пр. Но е побългарено такова де - и това вземете предвид. Българският вариант на "свобода" е доста своеобразен.

Та от тази група снощи бях... изключен (за втори път, веднъж ме бяха изключили, но ме възстановиха) от едно лице (учител от мъжки пол, завършил ПУ по времето, в което моя милост там е бил преподавател; оттогава ме знае, оттогава, респективно, ме и мрази; мен тогава, в тъй паметната ера на комунизма, активистите-комсомолци доста ме мразеха - и имаше за какво да ме мразят де, не мога да скрия и това!), което приложи към мен варианта "изгонване от час" просто защото се затрудни да отговори убедително на един мой въпрос, а добре знаем, че за стандартния български учител няма по-голяма излагация от тази да не може да отговори на въпрос (опази Боже този въпрос пък да е отправен от... ученик!); по презумпция стандартният български учител трябва да е всезнаещ и непогрешим (да е нещо подобно на римския папа). Тъй. Но да опитаме да схванем какво всъщност е станало. Или какво е дръзнал да направи този благочинен човек, постоянно демонстриращ "добри нрави", благочинност, кротост, смиреност и пр., той, прочее, ако не бъркам, се нарича Живко Русев - просто в този момент ми изхвръкна името от съзнанието ми, дано не бъркам; той, да добавя и това, е от... Димитровград: и това все нещо говори на тия, които разбират! (Аз лично, признавам си, няма да мога да понеса гаврата да живея в град, носещ това име, името на едно комунистическо пиянде и също така масов убиец, просто физически сили нямаше да имам да мога да оцелея да живея в "Димитровград" - и щях да напусна този град; но ето, някои имат сили за това, даже, предполагам, се чувстват в него като... охлюв на стърнище!)

Да изключиш от въпросната група, сиреч, да се опиташ да затвориш устата на човек като мен, именно човек свободолюбив, при това притежаващ свой блог, сиреч, имащ една безпределна свобода на изразяването, от която всекидневно се ползва, признайте, е една крайно... глупава работа (да се изразим така). Е нещо, лишено от логика, от смисъл, сиреч, е израз само на неразумен гняв - нека да се изразя така предпазливо. Да си учител и да постъпиш така спрямо колега пък е... нека да не квалифицирам тази постъпка, просто не е нужно, щото е очевидно какво показва пък това.

Пиша тази бележка по една-единствена причина: понеже съм философ и съм задължен да противодействам някак срещу ширещата се у нас глупост. Ако у нас не започнем противодействаме на глупостта (нека да бъдем пределно меки в използваните думи, щото има и по-пищни думи за обозначаване на същото, примерно думата "простотия") има опасност страната ни да бъде заляна от нея, подобно на наводнение или на потоп, а в един момент, кой знае, можем и да се изпоудавим в така образувалото се море на глупостта. Учител пък да се държи глупаво с надежда, че глупостта му няма да бъде изобличена, е глупост на квадрат. Е, аз в добавка съм и човеколюбив човек и като изобличавам тук постъпката на тъй благочинния "колега", му правя една услуга: поне малко да се позасрами, което е предпоставка за поправянето му. Знам, че такива хора се смятат за непогрешими и едва ли не за съвършени, сиреч емоцията "срам" им е непозната. Но въпреки всичко имам поне малка надеждица, че може останки от това чувство да се крият нейде в дълбините на душите им. Щото чрез тази публикация истината за случилото се може да стигне и до някой от учениците на въпросния... другар.


Въпросният димитровградски учител

Нека той да има добрината да запомни от мен: за учител е строго забранено да прави глупости; е, знаем, учителят също е човек, може да греши, но да правиш глупости без да осъзнаваш какво правиш, и то със съзнанието че си безгрешен и непогрешим, ето това, по моя преценка, трябва да се забрани да се прави от хора, на които е поверено възпитанието на нашите деца и внуци. Щото ако не е забранено, ако не се съзнава тази висока отговорност на учителя, тогава в един момент нашите училища ще станат... инкубатор на глупост, на простащина, на арогантност, на безочие, на какво ли не още. Прочее, дали нашите училища вече, за жалост, не са станали точно това? Само питам, не твърдя нищо. Интересува ме истината и по този въпрос, можем да я потърсим ако искате.

А да се опитваш да затвориш устата на човек като мен е израз само на това, че си станал жертва на една крайно безпочвена илюзия. Да се опитваш да ме цензурираш е израз на още по-отчайваща илюзия, то е пълна невъзможност. Има хора, които сме доказали, че от свободата си няма да се откажем. Независимо от това колко врагове на същата тази свобода щъкат наоколо.

А такива у нас, да признаем, съвсем не са малко. България, ако не знаете да ви го кажа аз, е страната, в която да си личност е нещо като проклятие. (Усещали ли сте вие това нещо със собствената си кожа, а?) Но пък да си личност без да си отдаден всецяло на свободата е пълна невъзможност... казах каквото исках да ви кажа. Приятен ден! Приятни размисли!

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

19 коментара:

Анонимен каза...

Все е добре да се прави разлика между демокрация и комунизъм, където всичко е общо, дори и групите във Фейсбук :-) Доколкото тази учителска група не участва в управлението на образованието, да речем, да не е на държавата, може да си е затворена колкото иска.

Интересно, че в комунизма беше забранен груповия секс -това е въпрос философски :-), шегувам се, ама малко.

За да има проблем, трябва да докажеш, че тая ми ти учителска група взема решения в МО например. Е, тогава ще има конфликт с принципа на демокрацията. Иначе хората имат право да си правят групи и да си говорят, нали сме ... демокрация.

Защо са те изключили мога само да предполагам. Поредния конфликт - ами като не ти харесва какво правиш там?!

Грънчаров, много бавно се учиш да мислиш, живота ще си отиде, ти още си до никъде.

Единствено си ми симпатичен с това, че си много упорит и си плащаш честно - със здравето и какво ли още не. Но рулото ти е на привършване, така че ще ти се наложи рязко да поумнееш.

Със здраве
bighty.


Ангел Грънчаров каза...

"Грънчаров, много бавно се учиш да мислиш, живота ще си отиде, ти още си до никъде.

... Но рулото ти е на привършване, така че ще ти се наложи рязко да поумнееш."

Виж какво, драги ми анонимни мерзавецо: не си ти който ще ми дава оценки на способността ми да мисля. Аз отдавна съм доказал себе си в туй отношение. Ако ти лично беше толкова напреднал щеше вече да си разбрал, че е крайно тъпо да се изявяваш като анонимен малодушен мерзавез-оплювач, а, примерно, щеше да си си направил свой блог. Или книга щеше да си написал, щом си толкова умен и, видите ли, мислещ. Това исках да ти кажа, драги ми мерзавецо, и ще добавя още нещо: смърдиш, отдалеко се усеща!

Анонимен каза...

И пак мерзавец и мерзавец, с леко отклонение, че смърдя :-)

Ти остави бедния речник, който е първия признак на умствения упадък, ако изобщо е бил по-добре.

Но какво сега, като съм мерзавец и смърдя нямам право на собствено мнение? Дотам ли се простират разбиранията ти за демокрация?

Асса знае истинското ми име, но ти - не. Желанието ти да личнеш гореизлятата помия върху истинска личност е разбираемо, но ще си останеш с онаническия порив по голямата нужда.

Хайде, публикувай ме и спори с мен. Ако смееш.

Ако не знай, че си страхливец и си трай.

Ангел Грънчаров каза...

Давай да спорим, драги ми анонимни смърдящи мерзавецо дето си с богат речник! :-)

Казвай какво те вълнува, какво терзае душицата ти? Каква екзистенциална трагедия те доведе до унизителното положение да станеш... анонимен смърдящ мерзавец с тъй... богат речник! :-)

Анонимен каза...

Целият свят е за орлите, на мухата и нужникът й стига, там си я влече.

По-точно, какво значение има личността ми?! За един спор, особено философски - никакво, но ти заправи предмета на спора и приготви лайномета. Но напоследък явно връща, щото виж на какво си заприличал.

Толкова за способностите ти да водиш спор. Пак двойка.

Второ, няма значение колко книги си написал, а колко хора са ги прочели. Виждам, че си написал повече книги от Роулинг, дори повече, отколкото ти самият си прочел. Което е математически невъзможно, ако забеляза, нещо като сингулярност, превърнала хоризонта на мъдреците в гледна точка на глупака. Да ти върна интереса, така да се каже. :-)

И така, кукнал в нужника сред мухите, дърпаш от рулото на самия му край, а под тебе зее черната дупка, която бързо поглъща най-доброто от теб.

И след това лично отклонение, считам, че след като първо така изчерпих темата, че ти не отговори, сега приключих и с теб.

Дано разбра, че е добре да млъкнеш, но ако искаш заповядай за още кютек.

Ангел Грънчаров каза...

Понеже, забелязвам, те вълнуват нужниците и съдържимото в тях, те оставям на тъй любимото ти занимание, именно да ровиш в нужника и да си облизваш ръцете :-) Приятно консумиране, нещастнико...

Анонимен каза...

Повтаряш два пъти "нужник", напиши поне "клозет" или "кенеф", не се повтаряй, че се издаваш какво кречетало си.

И понеже съм пътувал и съм видял, да те светне, че в Китай съм виждал селски кенефи на мегдана за 10-на човека надеднъж - от двете страни на пътеката по 5. Отделени са една от друга с 40 см. прегради, та главите сигурно стърчат като кукнат.

ДСБ-арите ми приличате на такъв клозет, ама в Перник - като дойде Костов и ви посвещава в делото като ви светне с пернишки джедайски меч по тиквата, докато ви се пличне мозъка. Знаеш какво е пернишки джедайски меч, нали? Точно така, винкел със свето диод.

Още, ако искаш - пак ела.





Ангел Грънчаров каза...

Ти си бил много отворен бе, малееее, егати пича! И си бил много учен бе, сичко знаеш за нужниците в Китай, леелеее, толкова учен човек като тебе не бех виждал нито срещал! Егати гению! И знае що е винкел със светоидот, баси интелегентнию човек! Да не ти е дипломата от световно-известнию пернишки университет, личи си, егати теритактино си, леле, ти ме уби направо бе, пич! Или си жена, леле, пък ако си жена, толкова си умна, че повече не може да бъде! Поклон, сениора! Ний сме прости ора и само можем да ти ръкоплещим на йерудицията и таланто! Давай сега кажи още, та да ни грабнеш совсем акъло! :-)

Анонимен каза...

Кракът ми не е стъпвал в перник, правил съм им мечовете в китай.

Че си прост това веднага личи по жалното ти мяучене, а и диалекта чак в писаниците ти изби.

Но каква пък е тази жена сега, абе аратлик, на тебе ти се ходи на строга господарка бе, мазохист си падаш! Толкова бой ще те е била тази директорка, години не ти е излизала от главата ден и нощ, че сега тайно мечтаеш да дойде с дилдото, да те опъне и да ти прости.

Ангел Грънчаров каза...

Абе отвореното си е отворено, спор нема, по всички въпроси ще ти даде консултация, даже и по сексуалните! Бравос! Ученото си е учено, факт, ето мен как ме излови, че съм бил прост, което, впрочем, не е чак толкова лошо - щото да си сложен, да си усложнен прекалено нима е толкова хубаво? Пък и ний, простите, сме много, его и Боко е прост, но виж докъде стигна, а сложните изглежда сте малко, затуй сте и самотни, та си немате друга работа и ето, почваш да ме учиш какво требе да мисля и т.н. Гледам че и по женската част много си напреднал, каза една дума, която, признава си, не съм я чувал, зер нели съм прост, думата "дилдо", би ли ми я обяснил, щото е срамота да не зная такова нещо що е на моите години? Така и така си се зафанал да ме учиш, та да имам известна полза. Голема работа си, бравос! Егати отворения сложен или усложнен човек! "Човек" ли казах? Май е по-добре "свръхчовек" да ти думам?

Анонимен каза...

Хайде, да не с дилдо, ами с милиционерска палка ще дойде строгата ти директорка: така хем ще ме разбереш, хем ще те налага по-добре, хем палката има и перпендикулярна "контра", та няма да се изгуби в теб, хем сикиджем, хем парабаджем.

Две книги все още остават интелектуално предизвикателство за мен - Also Sprach Zarathustra, за която чух точно от Ассата и си купих от книжарницата в галерията срещу дома на техниката и Kritik der reinen Vernunft на Кант.

Като ги разбера ще ти се обадя и можеш да ми викаш "Свръхчовека на чистия разум". Засега ми викай "господарю" и "да Сър".

Баце е много умен тип, толкова умен, че успешно се прави на луд. Посредствено умните могат, но не могат да си позволят да го правят. Но способността му да синтезира неясни явления и сложни ситуации в две думи, разбираеми за всички издават силна способност на синтез, която не може без отличен анализ (обратното е възможно).

Прост е Станишев, че дрънка само с клишета. Един пример: Станишев беше казал, че "вярата в един идеал не се гаси нито с репресии, нито с лъжи, с нищо". Борисов тогава посрещна пожарникарите, които бяха отишли да помагат в Русия мисля и му отвърна от летището "Кажете на Станишев, че българският пожарникар може да загаси и туй, що не гасне".

Но хайде да не те отварям повече, че и ти също като Станишев - от тесен социалист ще станеш широк.

Ангел Грънчаров каза...

Хора, за които таман Боко бил нещо като еталон за "умност" наистина няма смисъл да се разговаря, ако ще до утре да повтарят заглавията на философски книги, които никога няма да прочетат, както и кумирът им Боко явно не е прочел в живота си друга книга освен "Винету"...

Гледам, че от милиционерски палки разбираш, тъй че явно си от тия среди, нема начин, за милиционерите Боко наистина ще си остане нещо като вечен еталон за акъл, щото все пак може да плямпа врели-некипели, или разните му там "шменти-капели"...

Отклони се от темите, които обсъждахме, но това е то при вас, прекалено "умните хора", които се вдъхновявате от умствената гениалност на Боко Методиев Борисов, милиционер от Банкя... :-)

Анонимен каза...

Там е работата, че не сме се отклонили - първият ми пост е за политика, а в този коментирах тези, които я правят - политиците.

Но междувременно в спора от тесен ти стана широк демократ и ти се стори, че дирника ти е основното и най-важното. А то не е - в аналите на историята полицейска палка не може да влезе. :-)

Ангел Грънчаров каза...

Интересно: защо си толкова агресивен? Това не е случайно. Може би жените не ти обръщат никакво внимание и по тази причина (крещяща сексуална неудовлетвореност) те е избило на цивизъм, забелязвам, че все пишеш за някакви "дирници", за милиционерски палки, които болното ти съзнание вероятно асоциира с мъжкия полов органи и пр. Кажи, коя е причината? Или природната ти простотия е приела формата на озлобеност, щото личностно непълноценните, ясно е, няма начин да не мразят личностите, особено ония, които повече се открояват - и затова така вбесяват въпросните нещастници. Та наистина ми е много интересен този феномен на интернетното злобарство, на който ти си така типичен представител. Дай пояснения ако обичаш. Старай се просташки думи в отговора си да не употребяваш, вярно, избивате на да приказваш така, иде ти отвътре, ама все пак положи усилия да се изразяваш прилично. Щото търпимостта ми към простащината, както е известно, не е безпределна.

Анонимен каза...

Я погледни по-горе, ти започна с обидите. Аз просто ти казах, че всеки път като отидеш по голяма нужда и най-доброто в теб си отива - без да съм употребил и една вулгарна дума. :-)

Най-лошото съчетание е глупак, който не понася различно мнение и ти си виден представител на това съсловие. При това си въобразяваш, че си личност.

Политическите ти приятели са пълен провал, животът ти е провал, безработен, болен и отритнат - всеки глупак на твое място би постигнал същия резултат. Но не, ти реши, че си личност. :-) Може, ама надали.

Който сее ветрове, жъне бури. Това, че тук ти се връща тъпкано изцяло се дължи на теб. Прочети отново разговора ни и се поучи, смири се и го приеми - глупав си. Нещата веднага ще тръгнат по-добре.


Ангел Грънчаров каза...

О`кей, щом за твоето душевно спокойствие е необходимо да ми казваш, че съм "глупав", казвай го, повтаряй го, може пък някога да ти олекне. Между другото няма как да обиди човек един анонимник, щото анонимника няма личност. Сам се е отказал о нея. Ако има изобщо от какво да се отказва де, щото може и нищо да няма.

Различните мнения ги понасям много добре, стига в тях да има нещо смислено. Когато има само простащина, признавам си, не мога да ги уважа, щото по начало няма как да уважавам простащината и простаците. Това от мен не изисквай. Няма как да стане.

Интересно е изказването ти: животът ми бил "пълен провал", щот съм бил много глупав, ала същевременно съм бил сеел ветрове, пък заради това съм бил жънел бури - как става така? Глупаците са общо взето безобидни и кротки хора, никакви ветрове не могат да сеят. Нещо тезата ти е доста объркана, не чувстваш ли? Не издържа и елементарна проверка.

И как именно аз сея ветрове? Какво толкова правя, та сея ветрове? И как трябваше да постъпвам, че да не сея ветрове? Ами до малкото ти мозъче достига ли такава една мисъл: ами ако на мен така ми харесва да живея, именно да сея ветрове, какво излиза тогава?

Трудничко ти е да разбереш моята жизнена стратегия по една простичка причина. Аз тия казах: безличник не може да разбере една личност. За да разбереш друга личност сам трябва да си личност. Ето тук ти е проблемът. А иначе си мърмори. Теб лично какво те засяга моят "пълен провал"? Защо толкова си се загрижил за мен? Нормалните хора, личностите, гледат себе си и оставят другите да живеят както искат. А ти ми мърмориш това-онова, не съм бил живеел правилно и прочие. Ти нали правилно живееш. Ти не сееш ветрове. Ти не жънеш бури. Явно не го можеш. Не ти стигат силиците за това. На теб ти стигат силиците да мърмориш. Това именно означава, че безличникът си е безличник и друго не може да бъде. Аз на такива като теб им думам, че са комуноиди. Комуноидите имат за свое вдъхновение Бойко Методиев Борисов. Или Сидеров. Или Гоце Първанов. Таман като теб са комуноидите.

Тъй. Няма смисъл да ти обяснявам тия работи. Не ти стига умствения, душевния и личностния потенциал да ме разбереш. Но карай. Аз като публикувам този наш диалог нека хората да видят колко струва един образцов комуноид-безличник като теб. Знаеш, аз съм изследовател на тия човешки отпадъци. Мое хоби е да се ровя в тях. В онова, което представляват "душите" им. Едва ли ме разбра, но аз не за теб го пиша това. Ще ми се други хора, нормални хора, млади хора да видят каква жалка картина представлявате вий, комуноидите, да се погнусят от нея и да се спасят, щото който презре комуноидността, той има шанс да стане личност. Научи поне това от мен. Ти също имаш начин да се спасиш от позора си. Мога да те обуча. Още не е късно. И отрепките-комуноди винаги може да спасят душата си и да станат човеци. Имат известен шанс. Макар че общо взето са така опорочени, че нищо не става от тях - освен това да гледат със светнали очички Боко и да му се възхищават.

Анонимен каза...

Хи-хи, така, така - остави го този диалог, който го прочете ще е в делириум. :-)

Аз знам, че "глупак" ти звучи като слаба ракия, за другите най-често да, но за себе си един глупак е опустошителен и самоунищожителен.

Никакво противоречие няма - понеже си тъп плещиш каквото ти мине през кратуната и отнасяш шамарите, също като по-горе и така в резултат животът ти е пълен провал. Но ти си такова теле, както казваше Марински, че идваш тука, мучиш и се хвалиш с това.

Далеч съм от мисълта да те уча, защото си много по-дърт от мен, т.е. ти си неспасяем случай и въобще няма да си губя времето с келеши. А и не ми пука. Забавлява ме да те плескам, не пропускам да тренирам с темерути един вид.

Отчайващото е, че никакъв философ не си. Мернах някъде беше публикувал преди време мнението на инспекторка, която ти е влизала в часовете. Направи ми впечатление, защото мацката беше написала нещо много грамотно и ти беше отрязала главата - нещо от сорта задавал си камара от въпроси в час и накрая и ти барабар с учениците сте били като патета в кълчища - никакъв извод, нула обобщение. Беше те наковала много професионално, затова го запомних, защото ме учуди, че в БГ все още има хора, които пишат добре и логично. Аз имам особена памет и помня странни неща, които винаги се оказват важни. Не ми се търси, но мога да ти го намеря и ти много добре знаеш за какво говоря.

С това се измерва професионалната ти катастрофа.

Да, по принцип съм от левите по начина, по който беше Ассата. Той беше с леви убеждения, трябва да си пълен тъпанар, ако не си го забелязал. БСП, обаче е дясна партия на едрия т.е. червения капитал - но телета като тебе са пропуснали да го разберат. Затова БСП, а не СДС въведе плоския данък, затова БПС затри СДС, защото защитаваше по-успешно интересите на едрия капитал. Но понеже Костов е тъпо парче реши, че ГЕРБ му бил взел електората - нищо подобно, ГЕРБ се появи, когато СДС беше смъртник. ГЕРБ е по-лява партия от БСП, много десни я обвиняват за това и донякъде с право, но ББ много добре знае какво прави - запълва вакуум, който му носи много гласове. Затова е уникален политик, защото успява да вземе гласове от дясно-център-ляво. Затова единствената що-годе лява партия, която имаме сега е ГЕРБ. Нищо, че се пише дясна и на половина е.

И днес бях смутен - поръчах си един Брайтлинг за Бентли, обадиха ми се в събота викат, ако заповядай в неделя към 4ч в магазина за един коняк ще ти покажем нещо. Бреееее пихме го този, арманяк беше, няколко пъти - като наизваидаха едни Патъци на Филип (Патек) едни крави на константин (Vacheron), Венюс, едни дюкяни (braguet..te) чудо, чудо. Устоях, ще имам Брайтлинга, но все пак успяха да ми продадат и един модел от 1947г - убиец просто. Викам си, ако съм си продал душата поне да е изгодно ;-)

Утре е понеделник, какво ще правиш - пак без работа, а? :-)

Слушай бе кретен, така и така от тебе философ не става, ами защо не седнеш да прочеташ Тома Аквински?

Ангел Грънчаров каза...

Това за "Брайтлинг за Бентли", за "... Патъци на Филип (Патек) едни крави на константин (Vacheron), Венюс, едни дюкяни (braguet..te" и пр. не го разбрах, сигурно ми се фалиш за нещо, фали се, то вий, простаците, ако не се пофалите не можете да живеете.

Виж сега какво ще ти кажа. Не е нужно повече да ме хвалиш като бе наричаш "кретен", "тъпак", "глупак" и каквото ти дойде на акъла, щото такива думи за мен, изречени от устата на боклук като теб, са големи комплименти; знайно е, боклука може да се възхищава от боклуци, само свестният човек може да оцени подобаващо друг такъв човек, само личността е способна да възприеме и да оцени друга личност; подобното се привлича от подобно, това е непоколебим онтологически принцип. Опазил ме Бог да ме пофали боклук като теб, е те тогава щях да умра от срам, а така като ме ругаеш, като си мислиш, че ме обиждаш, на мен ми е леко на сърцето, щото така трябва и да бъде, така е редно да бъде. По същата тази логика като фалиш "грамотно, професионално написания документ" на някаква си там администраторка ти й правиш доста мечешка услуга, щом в очите на боклук като теб тя изглежда толкова "напреднала във философията", прави си сметка колко е истина това, какво то значи,какъв е смисъла му. Можеш ли да зацепиш какъв му е смисъла? Едва ли. Не ти стига пипето да зацепиш. Освен че си боклук в нравствено отношение, си също така и много прост. И като фалиш Асата, Марински, директорката и прочие, ти им правиш доста мръснишка услуга, ала то какво друго да прави мръсникът освен мръсотийки, той друго не може да прави, и това си е в реда на нещата.

Фали и Боко, и народната милиция, и левите, фали ги, в твоите уста тия хвалби по отношение на тях са много подходящи, съвсем са си на мястото. Един урод в нравствено отношение като теб да се възхищава от комунистите, от народната милиция, от ДС (нали и от ДС се възхищаваш, мерзска душо, нали ченгетата са твой идеал, познах, нали?), той много добре им услугва, повдига им имиджа, бравос, чудесно постъпваш! Заслужаваш награда! Е, награда ти от моя страна е че разговарям с теб, оказвам ти известно внимание, нищо че обикновено с боклуци не ми се занимава, ала ето, ти си явно феноменален боклук, мизерник и мерзавец, та ме заинтерасува, аз съм изследовател, няма начин да не се заинтересувам.

Ангел Грънчаров каза...

Аз имам много работа и не можеш да си представиш колко много работа. Тъй че не се кахъри за мен. Погледни себе си. Стигнал си най-ниското ниво на нравственото падение. Как ли изобщо можеш да живееш? Ти даваш ли си сметка какво мнение за такива пошляци като теб има Бог? И знаеш ли каква ще ти бъде наградата за всичките мерзости, що правиш? Горко ти! Има един закон на живота, че всеки в крайна сметка си получава заслуженото, ето това е то висшата справедливост. Напълно е нормално мерзавците временно да тържествуват, да се мъчат да се гаврят със свестните хора, да постигат успехи в тази посока, но това е все временно, идва моментът, когато всичко си отива на точното място. Нищо не си научил от философията, абсолютно нищо, явно съвсем не са на нищо те научили "професионалистите" като онази инспекторка, но то тяхната це не е да те научат, да ти помогнат да станеш личност, не, няма такова нещо, тяхната цел е да те направят точно това, което си станал ти, именно безличник, пълен боклук, комуноид, който трепери от злоба и завист като срещне достойна и успешна личност като мен, е, постигнали са, виждаш, тази цел при теб съвсем бляскаво, ти именно си постижение на тази толкова калпава наша образователна система. Какво друго може да произвежда една такава калпава образователна система освен боклуци като теб? Тъй че всичко си е на мястото, всичко е както трябва да бъде, а пък вий, мерзавците, продължавайте да ликувате, България за момента е ваша, вий държите контрола, ала вашето време скоро свършва, няма начин да не свърши, вий показахте какво можете и всичко опошлихте, провалихте, окрадохте, щото сте и разбойници, това, предполагам, също го знаеш, нали познах? Давай нататък, да видим докъде ще стигне нашият диалог, интересно ми е, топката сега е у теб, анонимни нещстнико!

А може би тъкмо ИДЕИ е твоето списание?!