Ето откъс от една публикация - виж Родители искат бой и глоби в училище, автор Стела Стоянова - от който с просто око се забелязва, че българското училище, конструирано и построено върху изцяло сгрешени, неверни и анахронични принципи, е изпаднало в пълна безпътица, от която никой, който е под властта на упоменатите представи, не знае как да излезем; та значи в откъса, който ще препубликувам, се търсят ефективни начини за "затягане на дисциплината", сиреч, за осигуряване на послушанието на учениците:
... Най-любопитни отговори е породило питането какви санкции следва да бъдат налагани на учениците като крайна мярка при неизпълнение на задълженията им. Тук министерството не е посочило предварително конкретни отговори, анкетираните трябва сами да предложат наказанията. Клисарова преди време призна, че самата тя не знае какви трябва да бъдат мерките и чака свежи идеи от обществото. 21,1%, или всеки пети, от отговорилите са на мнение, че санкцията трябва да бъде изключване от училището. Мнозина са и за общественополезен труд, какъвто и в момента се прилага от директорите като форма на наказание, но има и такива, които са записали "настаняване в ТВУ". 13,2% смятат, че родителите трябва да се глобяват в подобни случаи, защото това ще е най-ефективната санкция. 5,8% са на мнение, че финансовото наказание може да дойде и по линия на отнемане на детски надбавки и помощи. 5,2% искат връщане на някогашната оценка за поведение, а 7 на сто смятат, че който не слуша, трябва да бъде временно отстранен или да повтори класа. С по-нисък процент, но все пак в статистическата извадка, има и по-ексцентрични отговори - например, че на такова дете не трябва да се разрешава да кандидатства във вуз. Близо 20 души смятат, че боят в училище ще реши проблема. Процентът им не е висок, но самият факт, че в ХХI век някой иска в БГ училището да фигурира подобно наказание, е показателен за кризата, в която сме изпаднали по отношение на дисциплината. Малцина (1,2%) са на мнение, че не са необходими санкции, а стимулиране на децата.
Толкоз. Много говорят и казват тия няколко изречения. Помислете ако искате какво именно говорят и (по)казват. А как може да се реши този проблем аз вече съм писал, но тия дни пак ще напиша още нещичко, в което пределно ясно да посоча изхода. Просто се иска стъпване на почвата на една друга образователна парадигма, от позицията на която всичко изглежда съвършено иначе...
Няма коментари:
Публикуване на коментар