събота, 17 ноември 2012 г.

Дискусия с неколцина бивши ученици на ПГЕЕ-Пловдив, "крайно недоволни" от начина, по който преподавам философия

(Това е първият епизод на една твърде показателна дискусия между мен и бивши ученици от ПГЕЕ-Пловдив, на които съм преподавал философия; дискусията беше проведена на страницата на гимназията във Фейсбук в периода 13-17 ноември 2012 г. В един момент в дискусията се включи дори уважаваната директорка на гимназията, г-жа Стоянка Анастасова. Ще ми се преди всичко за учебни, дидактични цели тази дискусия да бъде запазена, та затова я препубликувам и тук, в блога си.)

Илия Зюмбилев каза: Според мен Грънчаров и директорката на ТЕТ-а да седнат и да се разберат като нормални хора не чрез страници във фейсбук! Не е мястото да въвличат ученици и учители в някакъв спор които е изцяло личностен! Употребата на думи като "мафия" "азиатщина" по никакъв начина не помагат за решаването на проблемите а спомагат само за тяхното задълбочаване! Нека бъдем толерантни и да се уважаваме един друг това е част от европейските принципи които г-н Грънчаров така почита!

Ангел Грънчаров каза: Чрез Фейсбук се разбират "ненормалните хора", така ли, Зюмбюлев? :-) Ти по този начин обяви всички хора във Фейсбук за... "ненормални"... :-)

Илия Зюмбилев каза: Грънчаров пише се Зюмбилев дай да не си бъркаме имената! Фейсбук не е място за решаване на спорове м/у теб и директора на ТЕТ-а кой крив кой прав не ме интересува седнете като интелигентни хора и се разберете!

Ангел Грънчаров каза: Не, защо, Фейсбук е територия на свободното слово, а воденето на спорове е път към истината, тъй че няма нищо лошо да се спори и дискутира публично, още повече че ние сме обществена институция. Това е демокрацията. Живееш със стари представи, Зюмбюлев, явно духът на демокрацията ти е съвсем чужд...

Пардон, Зюмбилев... Зюмбюлев някак ми звучи по-добре, по-пищно, по-артистично, по по народному, тъй да се рече, ако бях като теб, щях да си сменя фамилията...

Yasen Trahnov каза: И все пак е странно, че липсва гледната точка на директорката. Тя дали е уведомена за дискусията? :“) Защото до тук ми прилича на монолог.

Илия Зюмбилев каза: Грънчаров монолога ти беше умопомрачителен не знам как "живея" със стари представи след като профила ми фейсбук е доста години по стар от твоя и когато почнах да пиша във "фейса" имаше около 200 000 абонати не си ти този които ще казва кое е демокрация а още по малко кое е "територия на свободното слово" По отношение на фамилията ми няма намерение да я сменям но ако бях като теб от "долно нанагорнище" щях да си бия камшика и да отида там да обяснявам на бабите колко е вреден комунизма!!! И специално ти които си от старо комунистическо потекло и учил в СССР да ми обясняваш за демокрация е меко казно смешно !

Ангел Грънчаров каза: Зюмбюлев пак даде ход на класовата си омраза към подлия класов враг като мен! :-)

Yasen Trahnov каза: Е какво лошо ? :) Единият мрази комунисти, другият мрази нещо друго. В крайна сметка някой се оказва мразен. Но докато всички подкрепят модела - нямат причина да се оплакват! ;) Та не разбрах дали директорката знае за така наречената дискусия? :“)

Васил Цветков каза: Виждам, че нищо не се е променило отпреди 5-6 години, когато г-н Грънчаров инвазивно се възползваше от всяко поле за изява, включително и часовете, в които натрапваше политическите си убеждения... В тоя ред на мисли - горко на учениците. И за финал, убеден съм, че в предупреждението за дисциплинарно наказание няма никаква политическа конспирация. Просто не всеки е подходящ да преподава.

Ангел Грънчаров каза: М-да, г-н Цветков, показвате пълна неадекватност към това, което аз правя в часовете си, говорите наизуст, лъжете, как да го разбирам това?! Най-малкото е невъзпитано...

Васил Цветков каза: Ако има лъжец тук, то това сте Вие, с последното изказване. Аз споделям на аудиторията лични впечатления от часовете Ви. И защо така сърдито? Нали твърдяхте че трябва да растем хора с позиция и мнение? Е това е моето!

И само за протокола - обърнете внимание колко души са съпричастни с "неадекватния" ми пост. И те ли са неадекватни?

Ангел Грънчаров каза: М-да... ОК, продължавайте така, щом не Ви е поне малко срам... човек никога не може да се орезили достатъчно, щом не е опитал! :-) Щом не е положил повечко усилия...

Илия Зюмбилев каза: Прав е Грънчаров от с. Долна баня "човек никога не може да се орезили достатъчно, щом не е опитал..." явно има предвид себе си! Незачитането на чуждото мнение е присъщо на Грънчаров както се казва "линията на партията е най права" явно обучението му в СССР е оказало голямо влияние по незачитане на чуждото мнение и обругаване на всичко демократично и държавно в България и по света! Много ми прилича на неговият учител и наставник Иван Костов-Командира които също като него е учил в СССР и попивал от съветската "демокрация"! Негови са и думите че 3 март не е национален празник или че България не се освободила и т.н. Явен член на ДСБ които брани всичко и всички от "лошите" руснаци въпреки че председателя на тази партия е по близко по мургавост до ромите от колкото до българите!

Христев няма значение кой от къде е например това че ти си от село Първенец няма връзка с темата не знам защо се обиждаш... хахха! В случая със с. Долна баня вече е град така че грешката е моя идеята беше че това е родното място на доста видни членове на ЦК на БКП!

Ангел Грънчаров каза: Г-н Зомбилев, как да разбера изказването Ви: дали не излиза, че горещо подкрепяте намерението на директорката да ме уволни по политически причини - именно, че съм виновен, понеже не подкрепям "единствено правилната политическа линия"? Правилно ли Ви разбрах?

Илия Зюмбилев каза: Грънчаров познавам теб и по малко г-жа Атанасова по мои наблюдения тя е доста интелигентна и не е конфликтна личност не смятам че има някакво лично отношение към теб! Не мисля че иска да те уволни още по малко по политически причини все пак сме 2012 г. а не 1987 г. и сме в ЕС не в СССР! М/у вас двамата трябва да има диалог а не това да става чрез фейсбук. Знаеш че не спазваш стриктно учебната програма в което няма нищо лошо но начина ти на диалог с директора на училището не е правилен и според мен доста погрешен като пак казвам че това е мое мнение! В знак на добра воля заявявам че почти напълно одобрявам методите ти на обучение както и някой от книгите ти които съм чел но не може да налагаш политическите си принципи на ученици които още нямат политическа насоченост това спрямо тях не е коректно!

Ангел Грънчаров каза: И как именно го правя аз това "налагане" на политическите ми принципи на учениците, я кажи, че нещо не мога да те разбера?! Обясни, че се създава впечатление че говориш (пишеш) нещо, което сам не си го представяш как именно става, как се случва? Ако ми дадеш смислено пояснение, ще те черпя, примерно, една бира... Щото аз не мога да си представя какъв такъв факир съм аз по твоите думи, че успявам да "налагам" някакви политически принципи на учениците си?! И на кои ученици "налагам" своите принципи, на всички, или на една част само? Обясни, че нещо съвсем не се разбира тая работа...

Илия Зюмбилев каза: Грънчаров естествено че не можеш да повлияеш на всички по скоро на една малка част... Недопустимо е в часовете по философия да показваш политическа пристрастност и то пред хора които още не могат да гласуват!

Nikola Lalov каза: Мислех, че никога повече няма да имам възможност да чуя философските изказвания на Грънчаров ама уви... не се получи. Вие май си нямате друга работа. Вместо в групата на ПГЕЕ да се пишат неща за училището, който да са важни за хората, които учат там и хората които са завършили, ние трябва да "слушаме" философски изказвания, които са напълно не значими. Не го разбирам това!

Какво значение има кой от коя партия е. И аз съм завършил ПГЕЕ и да в часовете на Грънчаров основно се говореше за политика и политически партии. Това са теми, които по онова време никой не ги вълнуваше и общо взето тези часове бяха пълна загуба на време. Време, което можеше да се запълни с къде къде по интересни часове в сферата на техниката или иначе казано - това, което сме избрали да учим!

Dimitar Petkanski каза: Какво се занимаваш с Грънчаров, мани го - той е фен на Костов. :|

Ангел Грънчаров каза: Г-н Зомбилев, а смятате ли, че аз, като специалист по тия въпроси, не знам какво имам право да правя и какво нямам право да правя в часовете? Ваша милост го знае, аз да не го зная, как си го представяте това? Ваша милост специалист по какво беше, в каква област сте подготвен, та така компетентно се изказвате какво може и какво не може да прави един учител по философия? Да не сте и Вий учител по философия?

Г-н Лалов, бихте ли ми пояснили по кой именно предмет от тия, по които моя милост Ви е преподавал, се е говорело "основно за политика и за политическите партии"? Щото аз, дето преподавам тия предмети, не познавам такъв предмет, в който да се учи "основно за политика и за политическите партии" - та затова ми е интересно да разбера кой е тоя предмет, че не се сещам нещо? Затуй ми се чини, че лъжете най-безобразно, явно ми имате зъб за нещо; да ни би да съм Ви писал двойки, та затова сега си търсите повод да ми отмъстите, като лъжете така безобразно? Хайде, ако обичате, кажете кой е тоя тайнствен предмет, който Вие сте учил при мен, и в който, както твърдите се е говорело в моите часове "основно за политика и за политическите партии"... ще Ви бъда много благодарен да разбера това...

Nikola Lalov каза: Ми да речем в часовете по философия имам доста силни спомени коя беше основната тема. И ако обичате не ме обиждайте с думите лъжец и т.н. Не смятам да се занимавам с Вас и вашия начин на преподаване. Не смятам, че сте толкова интересен обект, че да ви коментирам. Все ми е едно как преподавате и какво им говорите на малките. Не мога да Ви кажа как да преподавате, нито искам да го правя.

Ангел Грънчаров каза: Г-н Лалов, просто не е вярно това, че в часовете по философия, които аз водя, се говори "основно за политика и за политическите партии". Явно се мъчите да ми припишете нещо, което просто не е възможно да бъде така. Ако един преподавател по философия в часовете по философия занимава учениците с това да говорят "основно за политика и за политическите партии", той не е никакъв преподавател по философия, Вие мен за такъв ли искате да ме изкарате?! Моля само, като си позволявате да ме обвинявате в някакви неща, да се съобразявате, че не бива да се лъже чак толкова нагло, щото най-малкото е срамота. Също така да наречете бившия си преподавател по философия, именно моя милост "неинтересен обект" също е крайно нелюбезно, не си ли давате сметка и за това?! Явно Ви мъчи някаква злоба спрямо мен, явно се мъчите да си отмъщавате за нещо, ала не се усещате, че страшно се излагате... жалко, много жалко за Вас...

Nikola Lalov каза: Каквото искате си мислете. Ваш си проблем!

Ангел Грънчаров каза: В случая става дума за един Ваш, и то сериозен проблем: опитахте се да оклеветите своя преподавател по философия, проблемът е Ваш, и той е твърде сериозен нравствен, пък дори и психичен проблем. Току-така някой не дръзва да клевети преподавателя си по философия от гимназията... за всяко нещо в този живот си има сериозни причини...

Nikola Lalov каза: Щом казвате!

Dimitar Petkanski каза: Лалов, стига сте лъгал, не е вярно, че в тея часове се е говорело предимно за политика, още повече от посредствен преподавател като г-н Грънчаров.

Истината е, че там се говореше изключително за политика - и предимно за нищо друго.

Ангел Грънчаров каза: Тия неща не са безобидни... че не са безобидни се учи, примерно, в часовете по етика, моя курс по етика се нарича "Етика на достойнството", учениците, които са слушали и внимавали в часовете ми, са разбрали за цял живот какво е достойнство - и, респективно, какво не е достойно да се прави. Вие явно сте проспал и тия часове, както и часовете по философия сте проспал, щом сте останал с измамното впечатление, че в часовете по философия се говорело... "основно за политика и за политическите партии"! :-)

Dimitar Petkanski каза: ах колко жалко

Nikola Lalov каза: Казах Ви Ваш си проблем какво мислите! Вашите изказвания никога не са имали значение за мен. Никога не съм се впечатлявал от вас или вашия предмет. И сега няма да се впечатля!

Аз също не съм имал проблем с оценките. Това, че г-н Грънчаров си мисли така си е негов проблем, но не смятам да му го доказвам!

Ангел Грънчаров каза: Драги "Dimitar Petkanski", нещо много дълбоко сте се законспирирал, скрил сте се здравата в хпофила Ви във Фейсбук, тъй че каквото и да напишете, не може да Ви се обръща внимание, щото сте явно един интернетен анонимник, подвизаващ се само с лъжи и крамоли... :-) Тъй че напразно се морите... и стараете. А иначе все пак си позволявате изключителна душевна мерзост, браво, впечатлен съм! :-)

Dimitar Petkanski каза: А и една само вметка: идеята ви за смяна името на училището на ПГЕЕ "Стив Джобс" беше леко казано - нелепа!

Ангел Грънчаров каза: Е, Петкански, Вий си знаете на какво основание сте паднал дотам, че да си позволявате такава душевна низост и мерзост, нищо чудно причината за това да е, че не Ви върви с момичетата. Като сте имал 6-ца по психология, както твърдите, първом за това трябваше да се сетите! :-)

Dimitar Petkanski се ухили: :D

Ангел Грънчаров каза: Просто мразите успели хора и личности като Стив Джобс, затуй мразите и мен, нали така? :-) Хайде де, нали имате 6-ца по психология, сам открийте коя е причината за невероятната Ви склонност към правене на душевни мерзости и низости...

Хайде, аз сега ви оставям да си разказвате взаимно и един на друг за своите сексуални проблеми, трудности и несполуки, заради които сте се изпълнили с толкова неудържимо желание за мъст към бившите си преподаватели и учители. А аз се оттеглям, щото темата не ми е вече интересна...

Dimitar Petkanski каза: хайде, останете си със здраве :*

Ангел Грънчаров каза: Лека нощ, изплачете си мъката, облегчете си душите, господа... знам, не е леко, но пък животът е все още пред вас, може в един момент и да ви потръгне, винаги има шанс, тъй че бъдете оптимисти... И се грижете за душевната си чистота, щото нали виждате, с мръсотията доникъде не се стига, а човек само се излага... ей-така, без причина става за резил, за посмешище става... Чао и успехи!

Tanya Anastasova (настоящата директорка на ПГЕЕ-Пловдив, бел. моя, А.Г.) каза: Интересна "философска" дискусия! :)

Ангел Грънчаров каза: Аз никога не губя спорове, момчета, винаги печеля споровете, понеже имам непобедим съюзник: истината! Може би и затова ми имате зъб, но трябва да знаете едно: спорът се печели само с мисъл и с аргументи, не с нещо друго, не с наглост, не с лъжи, истината има значение само, това поне да бяхте научили от мен, щяхте да имате огромни предимства в живота, но ето, пак ви преподадох един урок, тъй че ми благодарете и ме оставете да спя, че аз съм стар човек и имам нужда от сън... Лека нощ!

Dimitar Petkanski каза: А, г-жо Анастасова, здравейте, как сте, извинете ни, че трябваше да ви направим свидетел на тази грозна мерзост и душевна низост!

Ангел Грънчаров каза: Я, да вметна все пак: г-н Петкански все пак осъзна мерзостта
и низостта, която си позволи тази вечер, бравос! :-) Ако осъзнае обаче и това, че да се подмазваш също е проява на низост и мерзост, тогава ще призная напредъка му! :-)

Dimitar Petkanski каза: Досега бях учтив!

Ангел Грънчаров каза: И ще му пиша още една 6-ца! :-)

Tanya Anastasova каза: Моля, няма защо! Бъдете щастливи! :)

Dimitar Petkanski каза: Когато обаче поздравявам учител заслужил уважението ми, моля "дръжте си езика зад зъбите"! С подобни злобни подмятания не се печелят
спорове. Философе!

Жоро В. каза: Като бивш възпитаник на уважаваното от мен Средно учебно заведение, сиреч ПГЕЕ ме е срам да ставам свидетел на дискусии от подобно естество във социалната мрежа на нашето поколение. Мисля, че тази група е създадена, за да бъде от полза на учениците и на всеки, който е имал през живота си допир до ПГЕЕ, а не за да се развихрят подобни спорове.Доколкото скромната ми но мисля нелоша памет ми служи все още доста добре си спомням, че като малки ни учехте да бъдем достойни граждани на обществото, в което живеем. Казвам това, защото смятам, че какъвто и вид дразги и взаимоотнешения да има между преподавателите и ръководството на гимназията да има би трябвало да има доста по-цивилизовани, нормативно утвърдени методи за тяхното разрешаване и не смятам че "Спамът" във фейсбук е един от тях. С писането на подобни ГЛУПОСТИ на стената на групата на училището единственото, което се постига е да се наруши авторитета му. За мое лично щастие съм доволен, че не съм бил ПОДЛАГАН на часовете на г-н Грънчаров, но за сметка на това познавам г-жа Анастасова и съм убеден, че спорът какъвто и да е той може да бъде разрешен на досто по-високо интелектуално и морално ниво. За да не бъда цитиран и обиждан по-късно искам да спомена, че не смятам, че нивото на г-н Грънчаров е по-ниско, но не смятам методите му за изказване в публичното пространство за героизъм, и като цяло не ми харесват. МОЛЯ ВИ да се замислите за това, което вършите и също така ВИ МОЛЯ да се държите като възрастни, отговорни и извисени морално хора и да не се налага да четем повече излияния. Не искам да ме е срам, че съм учил в ПГЕЕ...искам да се гордея За съжаление това не зависи едиснтвено от успехите на учениците, но и от вас преподавателите и ръководството. Моля ви... накарайте ни да се гордеем че сме завършили ТЕТ-а!

Tanya Anastasova каза: Браво! Много е хубаво, когато учениците надминат своите учители по мъдрост! Това означава, че сме изпълнили мисията си! Да, вие не заслужавате това, което г-н Грънчаров "излива" в публичното пространство за училището, в което сте учили, защото то не е вярно!!! Елате, вижте, сравнете и ще се убедите сами, в това, което казвам!!! Радвам се, че имаме такива достойни възпитаници! :)

Dimitar Petkanski каза: Happy End!

Yasen Trahnov каза: Хм, само на мен ли ми прави впечатление, че всички "лъжат" точно за едно и също нещо? Разбирам да е един или двама, но май са повечко, тези които са убедени, че Грънчаров си пробутва политическите виждания по време на учебните занятия. Аз имам същите спомени.

А по-назад в постовете имаше интересен коментар на Грънчаров, че не губел спорове - това кой ви го каза? Наистина в час е лесно, държите и хляба и ножа. Който има различно мнение и не рецитира като папагал - просто не получава шестица. Пробвал съм го лично! ;“)

Дискусията е наистина полезна, вижда се как същият господин раздува, най-малкото дори обвинение, до невероятни размери. Чудя се как темата не е обявена за политическо гонение, например! ;)

Грънчаров - часовете ти са пълна боза! Избухванията ти на тема анти-комунизъм нямат място в тях! Нито пък религиозните ти виждания. Ако не искаш да слушаш критика по свой адрес - защо изобщо водиш дискусии тук? Така си се представил, така сме те запомнили.

М/у другото, като ще се кланяш на някой известен американец, харесай си поне някой филантроп. Джобс не е сред тях! ;)

Tanya Anastasova каза: Странно! Г-н Грънчаров твърди, че не е говорил за политика в часовете си, а неговите ученици си спомнят друго!!! С много странни неща е изпълнен животът! :)

Димитър Кехайов-Кмета каза: Значи не знам за какво се карат господина по Филосовия и Госпожата по БЕЛ и аз не искам да вземам страна, но и аз имам спомени за спорове в часовете на господин Грънчаров относно политиката...

Tanya Anastasova каза: Не се караме! Дискутираме! А вие си спомняте, няма лошо! Спомените от училището са най-трайни!!!

Димитър Кехайов-Кмета каза: Аз даже мога да си го пресъздам като разговор помня го... Часът завърши с думите на господин Грънчаров: "Никога не съм писал 6-ца на човек, който толкова много да обича Путин!", и все пак много интересни дискусии водите... :)

Desi Morgan каза: Не знам къде се намирам! Какви са тези дискусии, които водите? Сякаш едно и също се повтаря пак и пак и пак. Не става ли така малко МНОГО очевиден проблемът?

(Следва ПРОДЪЛЖЕНИЕ)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

1 коментар:

Ursus Major каза...

ГолЕм идиот си бе, Грънчаров!

А може би тъкмо ИДЕИ е твоето списание?!