събота, 23 ноември 2013 г.

Жалба до ВИВАКОМ заради подвеждаща реклама и измама



Току-що написах и изпратих до ВИВАКОМ жалба със следното съдържание:

Моето оплакване е за подвеждаща реклама, в резултат на която клиент беше подведен да сключи договор за значително по-висока цена от онази, за която се бяхме уговорили. Става дума за договор за цифрова телевизия, който майка ми Й. В. Грънчарова, възрастна жена и инвалид (сметката й е на стационарен телефон 07120 ...) беше подведена да сключи, след като аз от своя телефон (0878269488) по нейна молба разговарях с ваша служителка на номер 123. Моля да проверите запис на този наш разговор, от който ще се установи, че наистина съществува злоумишлено подвеждане с оглед финансово ощетяване на клиента. Ето за какво разговаряхме по време на този разговор, в който беше осъществено въпросното подвеждане.

Вашата служителка ми обяви, че ми звъни по молба на майка ми, с която била разговаряла току-що. Обясни ми, че е предложила на майка ми (като лоялен клиент) изгодна промоционална оферта за пенсионери-инвалиди като нея, според която тя щяла да получи услугата цифрова телевизия само за 9.80 месечна такса (за един телевизор, за един приемник; следващият приемник, ако имало такъв, трябвало да се заплаща на цена 4.00 лева). Тогава аз запитах: а дали няма да е по-изгодна течащата в този момент и широко рекламирана промоция, по която същата услуга бива предоставяна, като в първите 6 месеца на договора ще се заплаща само 50% от стойността на таксата? Девойката, която разговаря с мен по телефона от офис на ВИВАКОМ в София (както ми се представи) ми заяви, че ако се изчисли общата сума, която трябва да се плати за всичките 24 месеца на договора, ще се окаже, че тази промоция за инвалидите била значително по-изгодна. Аз не помня сега точно какви цифри тя ми прочете за доказателство, но аргументът й беше много убедителен, поради което аз се съгласих, т.е. от името на майка ми дадох съгласие да дойдат и да й инсталират сателитната чиния (антената) и останалата техника. Държа да ви уведомя също, че майка ми живее в гр. Долна баня, а аз - в Пловдив, но тъй като тя се беше уплашила да няма някакво подвеждане, беше помолила вашата служителка да звънне на мен и заедно да уговорим подробностите. Веднага след този разговор аз се обадих на майка ми (тя ползва също така и мобилен номер от ВИВАКОМ на мое име, именно номер: 087903...) и, привеждайки й толкова убедителния аргумент за изгодността на въпросната оферта, тя също даде съгласието си за сключването на такъв договор.

След няколко дни идват техниците и инсталират нужната техника. Накарали са майка ми да подпише документите, без да й обясняват нищо, тъй като всичко вече е договорено. Мина месец и когато дойде време за плащане на първата сметка, се случи така, че аз бях на гости при майка си - затова отидох аз лично до офиса на ВИВАКОМ в Костенец, за да платя сметката и да науча някои интересуващи ме подробности около толкова "изгодната оферта", която бяхме сключили. Там именно разбрах от служителката, че трябва да платя значително по-висока сума; когато казах, че майка ми е сключила договор по една изключително изгодна оферта за пенсионери-инвалиди, която се предлагала на лоялни клиенти (майка ми плаща за стационарен номер минимална месечна такса някъде около 2 лева мисля), то служителката ми отговори, че е озадачена, тъй като подобна оферта за инвалиди-лоялни платци изобщо не е имало, и затова договорът е сключен по онази другата промоция, при която именно трябва да се плаща в първите 6 месеца само 50% от стойността на таксата, но иначе таксата е значително по-висока от уговорената по телефона.

Та във връзка с цялата тази история аз желая да се оплача от приложения тук трик за подвеждаща реклама, осъществен от ваша служителка в офис в София (както тя ми се представи). Моля да проучите инцидента, да откриете (ако съществуват) належащите доказателства са случилото се (записи на телефонни разговори и текстове на договори и пр.) и да обезсилите сключения в резултат на такава нечестност договор. Желая от името на майка си да ви съобщя, че при тия обстоятелства тя не се чувства задължена да плаща таксите и да спазва условията на договор, за сключването на който е била така грозно измамена. Желая също така да ви съобщя, че при създалата се ситуация се налага да развалим нашите отношения с ВИВАКОМ, като аз също, като дългогодишен клиент на компанията, при изтичането на времетраенето на договорите ми, понеже съм възмутен от такова едно отношение към нас като клиенти (в случая аз също бях излъган, подведен и измамен, нещо повече, бях използван, за да подведа и измамя дори собствената си майка!) много ще се позамисля дали да продължа договорите си с вашата компания.

Смятам, че се налага да бъдат издирени длъжностните лица, служители на вашата компания, които си позволиха да ни измамят по този начин - и тези същите да бъдат подобаващо наказани. Давайки този сигнал, смятам, че правя добро на вашата компания, понеже ако вземете нужните мерки за недопускане на подобни прояви, вие само ще спечелите. Много ме вълнува как ще реагирате на този сигнал, и понеже държа да реагирате подобаващо, реших да дам гласност на настоящата си жалба в своя персонален блог в интернет, който е доста популярен - аз съм един от най-активните български блогъри. Ето и адреса на въпросната публикация. Разбира се, ще дам нужната публичност и на вашия отговор, стига да получа такъв, понеже системата за писмено известяване, която открих на вашия сайт, ми се вижда доста несигурна; но дано съобщението ми все пак успее да стигне до хората, до които е адресирано.

24 ноември 2013 г. ПОДПИС: Ангел Грънчаров

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.   Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

5 коментара:

Анонимен каза...

Правилно. Моето семейство също сме клиенти на Виваком, както и това на жена ми, но ако не решат проблема ви подобаващо и не изобличат и накажат тази своя служителка, отказваме се вкупом - договорът ни изтича по Коледа.
Така че пишете какво е станало!

Анонимен каза...

Виваком Get Free - Поредната измама !

"Get Free Избери сам своя бонус с новия пакет Get Free.
Бонус при презареждане над 5.99 лв"

Да, ама не ! Измамниците не желаят да дадат бонус при зареждане на НОВА карта с ваучер за 6 лева. Трябвало да се заредят ДВА такива ваучера за да вземете мижавия им бонус :D
Сега за наказание, няма да заредя и един лев в картата, а пък те са длъжни да я поддържат активна за 1 година.

Анонимен каза...

Пазете се! От 01.04. 2013 Виваком предлага комбинирана услуга (домашен, интернет или GSM или TV)и това им дава право да ползват отстъпка от месечен абонамент за срока на договора

Но........Според
ОФИЦИАЛНИ ПРАВИЛА НА ОФЕРТА ЗА КОМБИНИРАНЕ НА УСЛУГИ

4.2. След изтичане на първоначалния срок на договор се прилагат стандартни цени и условия на тарифите.
Т.е (стационарен 13.80 лв, интернет 20 лв. и т.н)

Анонимен каза...

Аз също се числя към потърпевшите. Имам договор с Виваком. През летните месеци получавах фактури, неколкократно надвишаващи месечната ми такса. Естествено, не съм ползвала начислените услуги. Подадох жалба. Отговорът дойде и не в моя полза. Назначените на държавна хранилка в комисия за регулиране на съобщенията не са си и мръднали пръстта!!! е, в тази държава май такива ги искаме, некадърници на държавна служба!!!

Анонимен каза...

Уважаеми потребители на Виваком.
Нека да споделя с Вас моят опит.
На 06.01.2015, бях в офиса на Виваком във Варна на улица Княз Борис,13.
За Януари Виваком пуснаха Huawei Ascend G7 на промоция.Аз имах 2 карти от Виваком като едната ми изтича март 2015.
Аз съм клиент от 6 години, лоялен с VIP карта. От роуминг съм правил много големи сметки от порядъка на 800 лева минимум.
Реших да закупя това устройство от тях с 2 годишен договор, 380 лева в брой и договорна карта с 16 лева месечна такса.
Съответно реших в началото да го изплатя на лизинг и набързо подписах договор с тях за нова карта, вземайки новият телефон. Пет минути след като излязох реших да се върна обратно и да го платя в брой, тъй като сметнах, че мога да си позволя това. Влизайки обратно в офиса и информирайки ги за моето решение, управителят на офиса във Варна ме уведоми, че нищо не можело да се направи в момента и трябвало 2 часа да изтекът за да влезе договора в сила. Той ме увери да се върна в офиса им към 17:00 часа същият ден за да доизплатя устройството като ме увери, че няма да има проблеми и ще платя същата сума. По закон се заплаща първата лизингова такса за да го вземете и аз бях платил по-рано 20 лева. И така след като се върнах в офиса им , по заповед на управитела , тяхна колежка ми принтира стойността на телефона от 380 лева с увеличение от 75 лева за ДДС до 454 лева. Тя беше учудена от това увеличение и управителя ме увери, че това ще се коригира в последващата фактура. След това на няколко пъти ходих до същият офис за доизясняване на случая.
На 24.01.2015 отидох до техният офис да разбера какво става и да проверим внимателно фактурата.
Тук веднага искам да Ви разкажа колко бях потресен от тях. Освен разговорите, беше ми наложена такса от 37 лева лихви по телефона, и още 20 лева неустойка, защото съм прекъснал лизинговия договор.
Веднага изпратих възражение, първо как е възможно при промоционални условия телефона в кеш е 380 лева с ДДС, а при лизинг ДДС-то се вкарва в цената. Имайте в предвид факта, че аз изплатих телефона още същият ден, с цел да избегна лизинга и да го платя както е по план 380 лева. Трябваше да ми наложат само лихвите , но не и ДДС-то. Много странно. После 20 лева , които бях платил не бяха въобще фиксирани в фактурата и за капак на всичко имам и неустойка от 20 лева.
Естествено като лоялен клиент веднага подадох възражение за възвръщане на платеното от мен ДДС, премахване на лихвата и неустойката.
Останах излъган от Офиса на Виваком във Варна, и освен това , заради 5 минути , един глупав подпис, което на практика може да се променя от централата, в желанието си да коригирам нещата и вярвайки , че Виваком са също лоялни към клиентите си, аз платих още 120 лева над цената на телефона. Защо след като толкова бързо съм реагирал ми беше наложено ДДС, лихви инеустойка? Имайки в предвид факта, че в брой с промоция телефона е с ДДС, вземайки го на лизинг, аз трябваше да платя и ДДС. После, Лихви, че и неустойка.
Неуважението , неприятното ми чувство и състояние към Виваком са гротескно грозни. Трябва да има някакъв период за отказ от услугите им, ако човек се е объркал или е решил да промени нещо, реагирайки веднага, а не след месец. Договорите трябва да могат да се променят поне още преди да са влезли в сила.
Ние сме лоялни към Вас, но и Вие бъдете лоялни и отстъпчиви към Нас.
За мен вече Виваком ще си останат едни мръсни и гадни бо––––ци , нагли до безочие и без всякакво благоприличие към клиентите си. Въобще големи и-----ти от най-долна и миз-----на класа.
Подкрепям и препоръчвам на всички , които желаят да се свързват с Виваком, да не го правят. Само така ще се научат тия да не се подиграват с хората.
Решил съм да платя всичко и да се махна от тия за мен мръсници.
Поздрави от един много разочарован клиент.

А може би тъкмо ИДЕИ е твоето списание?!