неделя, 23 март 2014 г.

Дискусия за тъжната реалност или за истината в BG-образованието


В сайта Teacher.BG. Мрежа на учителите новатори е публикувана дописката Учителка наниза 14 двойки за час, по повод на която се проведе следната изразителна дискусия:

Nedelin Boyadjiev: Има ученици, учещи в гимназия, които не могат да напишат собственото си лично име (!!!) без да допуснат грешка. Как учителят да въведе такива ученици в дълбините и висините на науката си, която им преподава? Учениците все по-малко четат и имат дефицит на изразни средства, липсва им лингвистична култура, имат беден речник дори на своя роден език.

Mihail Mihov: Тъжен факт, който ме вбесява, но... смятам, че всички ние изпускаме момента - свидетели сме на едно голямо обръщане на палачинката... имало е няколко такива в историята. Просто вече информация се получава и ще се получава по друг начин, нивото на образованост е друго, хората, приоритетите, ценностите на новото време са и ще са други. Очевидно е, че четенето и ученето в сегашния му вид приключи. И май неприспособимите сме ние, а не децата...

Darina Uzunova: НИЩО ОСОБЕНО НЕ СЕ Е СЛУЧИЛО... НЯМАТЕ ПРЕДСТАВА КАКВИ ПРЕТЕНЦИИ НЕОСНОВАТЕЛНИ ИМАТ УЧЕНИЦИТЕ И КАК МАНИПУЛИРАТ РОДИТЕЛИ ТЕ, КОИТО НЕ ВДЯВАТ ЗА КАКВО ИДЕ РЕЧ. И КАК СЕ УЧАТ ДА ЛЪЖАТ... СИГУРНА СЪМ, ЧЕ ДВОЙКИТЕ СА РЕАЛНИ... ТОВА Е ТЕСТ - ВСИЧКО Е ЧЕРНО НА БЯЛО.

Donka Doneva: Трябвало е да им върне целия тест - въпросите и отговорите им. Предполагам, че е искала да използва листовката с въпросите и в друга паралелка. Това едва ли може да се нарече пропуск. Истината е, че претенциите на ученици и родители са огромни, а знанията им нищожни. Някога моите ученици знаеха схемата ми за оценяване на тестове. Тройка получаваха при поне 50% верни отговори. Не, тя им е "нанизала" двойките...


Iakim Iakimoff: Децата не учат и нямат никакъв родителски контрол!!! Безнаказани са и свободата при тях се е превърнала в СЛОБОДИЯ!!! Министерството продължава да "експериментира" на ниво "София"!!! Програмите и учебниците са недостъпни за децата, написани от "експерти", които не са влизали в съвременно училище... И на фона на незаинтересованост от институции и общество - какви резултати искате от децата??? Лошото е, че трябва и някой да е виновен... Кой??? Ами учителя!!!

Цецка Георгиева: Имало ли е някога някой друг виновен - освен учителите!? Липса на възпитание през първите седем години, неучене и поведение под всякаква критика... какви резултати да се очакват!? Пак добре, че не са набили учителката, ама като гледам след тази статия и това може да се случи.

Masha Vasileva: "ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ"??? Всъщност такава е реалността в БГ-образованието. Учениците не учат, но искат да имат добри оценки. Има ученици, преминали в девети клас, а не знаят таблицата за умножение!!! И докато продължава стъкмяването на резултатите от външното оценяване и матурите, защото няма предварително регламентирани критерии - резултатите ще са такива! Странното е, че такива критерии се изискват за тестове, билети за изпити..., а за оценяването на най-високо ниво ЛИПСВАТ!???

Владислав Влайков: Случаят ми напомня през учебната 2004/05 год. по Технология на сглобяването и ремонта на машини и съоръжения (ТСРМС) учителката ни написа 19 двойки от 23 ученика в клас

Penka Lesova: Сигурно е имало защо. Никой учител няма полза от многото двойки. Реалността е такава, каквато е. Дори да се опиташ да подправиш резултатите, това няма да промени реалността, за съжаление. Нещата трябва да се казват и показват такива, каквито са. Естествено, че истината не на всеки се харесва.

Maria Dimitrova: Двойката е стимул и може да се поправи! Ако не могат да я поправят, значи си я заслужават.

Пламен Герганов: Оценяването на знания е от 2 до 6. Порочна практика е да се пишат слаби оценки заради лошо поведение, дисциплина или възпитание. Чувал съм и за 22 двойки за час в клас с 22 ученика. Просто отказващи да работят по предмета. В този случай се говори, че класа е проблемен, а не че учителя не може да преподава и изпитва за наученото.

Iakim Iakimoff: Пламен Герганов Пачо - или вие във Враца имате някакви успехи с децата, или ние в Плевенско сме назад от действителността... Децата не отказват да работят по предмет някакъв си... Просто не могат... не се справят... НЕ ЖЕЛАЯТ да се образоват!!! Причини - да ти ги изброявям?!?!?!?!?!?... На първо място - семейство с всички "макаренковски" методи :))) Второ - семейство... Трето... семейство... :))) Няма ги първите 7 годинки!!!! И какво да искаме при положение, че министерство нехае??? Малко са двойките!!! Радвам се, че колежката е посмяла да изрази своя протест срещу... всичко!

Пламен Герганов: Вероятно като завършиш, скъпи ми Пламенчо, ще станеш началник - без нито ден в професията?!?

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

Няма коментари:

А може би тъкмо ИДЕИ е твоето списание?!