събота, 12 април 2014 г.

Знак, който трябва да изтълкувам правилно

Втори ден лежа с температура, пия чайове, хапчета, ала температурата не спада. Все е над 38 градуса, чувствам се крайно отпаднал, нямам сили за нищо. Най-гадното е, че прехванах вируса по един недопустим начин: изглежда бях заразен от него в... стоматологичния кабинет! Ще разкажа как стана всичко, щото е недопустимо. И е малко вероятно че може да се случи такова нещо, но ето, явно у нас всичко може да стане. Ето какво стана.

Оня ден, в петък сутринта както си отхапвах от закуската ми се счупи пломба, и то от преден зъб. Имах сутринта рано два часа, а пък след това имах 4 часа свободно време - реших да ида на зъболекар да ми оправи пломбата. Понеже нямах възможност да ходя при моя си стоматолог отидох при друг. И там именно попаднах на един мърляч, какъвто не съм си представял, че е възможно да има. Този "лекар", с извинение, беше настинал и през цялото време му течеше носа; секнеше се и без да му мигне окото, без да се мие, продължаваше да си работи, продължаваше да ми бърка в устата! Аз не съм очаквал че такова нещо изобщо е възможно! На няколко пъти щях да повърна от погнуса, очаквах да се сети сам, но не би. При това и от други неща заключих, че наистина е невероятен мърляч. Недостоен да е лекар.

Е, такъв ми бил късмета. Разбира се, втори път в този кабинет няма да стъпя, но, дето се казва, "кел файда", ето, успя да ме зарази и вече второ денонощие лежа с температура, ужасно отпаднал, нищичко не мога да свърша. Ето как на този стоматолог изобщо не му пука че губи клиентите си, изглежда и не се усеща, аз не мога да разбера дали не осъзнава тия неща, но негова си работа: мен ме загуби, пък и на всички хора, които ги познавам, ще кажа да не идат при него.

През миналата година точно в този период, седмица преди 18 април (на тази дата ми беше направена операцията) пак бях болен, пак бях на легло и се чувствах ужасно, тогава положението беше още по-тежко понеже лекарите едва в последния момент откриха проблема (!), именно се сетиха да ми направят скенер и да открият получен преди близо месец хематом в черепа; на другия ден ми беше направена операцията, именно в последния момент, когато аз вече бях изпаднал в пълна безпаметност; както и да е, тогава ми се размина, преживях тежката операция, слава Богу, но ми е интересно как пък стана така, че пак точно в този период сега съм отново болен, отново съм на легло. При това тия дни се предвеликденски, предпразнични, много специални, ето, в навечерието на страстната седмица аз отново съм болен - явно това е за мен някакъв знак, който трябва да изтълкувам правилно.

Това е. Хубав ден ви желая! Отивам да лягам. Нямам сили за повече. Бъдете здрави!

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

1 коментар:

Анонимен каза...

Мисля че имам някакво обяснение.Вижте на лични съобщения някои неща, които на мен и на вас е трудно да спазваме.

А може би тъкмо ИДЕИ е твоето списание?!